2008/10/26

Kipècèzve - Mi hanno scelto..

E'n is sorrakerultem, Btrudy ès Katafolt Kipècèzett.

A szabàly szerint elmondok magamròl 7 dolgot ès kipècèzek tovàbbi 7 blogolòt.



1; Fontos a csalàdom a gyermekeim az otthoniak, ha tàvol is vagyok toluk. Buszke vagyok arra, hogy MAGYARNAK szulettem, s ha itt is èlek, meg van az àllampolgàrsàgom a gyokereim màshonnan erednek!


2; Zàrkozott, szukszavu, magànak valo, talàn nem a jò kifejezès. Nem szeretem ha a magànszfèràmat megsèrtik.Nehezen baràtkozom, de utàna èletre szòlòan.Fontosnak tartok "èrtèkeket": ne lopj, ne csalj!...stb.


3; Azt mondjàk, nagyon kreatìv vagyok, mindenben làtok valami kèzmuvest, ill. mit lehet belole csinàlni, kihozni-talàn ezèrt is gyujtogeto vagyok, mindent elteszek: Jò lesz valamire! cìmmel. Fèrjem ezt nem nagyon toleràlja, o pont az ellenkezoje, mindig morog is, hogy ha egy kastèlyban èlnènk azt is be tudnàm tolteni..!?


4; Ragaszkodom, kotodom szemèlyekhez, tàrgyakhoz.Szeretem a règi ès az etnikus dolgokat (nem mindent)-bùtorokat szeretnèm, de mivel a pàromnak nem tetszik, meg nèhàny dologhoz hely is kell, a kiegèszìto dolgoknàl maradtam. Van egy nagyon szèp kèzimunka gujtemènyem, nem csak magyar darabok, nagyon vonz az afrikai, dèl amerikaimotìvum vilàg. Tervem egy ilyen sorozat elkèszìtèse is. Egyenlore konyveket gyujtok ròluk.


5; Lètelemem az olvasàs nem fekszem le az nèlkul, hogy legalàbb kèt sort ne olvastam volna. Naponta rendszeresen àtolvasom a napi lapokat is, èrdekel a hìrek, ha màst nem is, a hìradòt megnèzem.Amugy nem vagyok nagy TV nèzo, kifejezetten utàlom a sorozatokat, fantasztikus filmeket, amit szeretek a dokumentum, s a termèszet filmek, meg persze van a sajàt kedvenc listàm, àltalàban a dìjat nyert filmek megnèzhetoek.


6; Szeretek utazni(szeretnèk tobbet).Szeretem a vàsàrokat foleg az antikvàr, s a kèzmuves a kedvencem.


7; Amit nem szeretek: Szagok a budos: nem viselem el(ne nevessetek otthon farkas kutyànak hìvtak ,mindent megszagolok...!?)Utàlom ha valaki pontatlan(Idopontra èrtem), vagy hazug...nàlam elàsta magàt!


+1; Nagyon fontos nekem a Foldunk, termèszet òvàsa; a szelektìv szemèt gyujtès, bevàsàrlàsnàl nem neylon tasak, hanem a sajàt, a vìz nem felesleges hasznàlàsa...papìr ujrahasznosìtàsa: nem dobok ki papìrt,ha van rajta ures-fehèr rèsz, jò lesz rà ìrni valamit.( Amiben vètkezem: minden nap autòval jàrok dolgozni:mentsègem az idohiàny, s itt nem tul jol szervezett a tomegkozlekedès.)

Akiket èn vàlasztok: Maris
Agapequilt
My country nest
Magica puglia patch
Pezzedimondo

Mi hanno scelto Katafolt e Btrudy.

Secondo il regolamento devo raccontare 7 cose di me e scegliere altre 7 persone, che devono fare lo stesso. Devo avvisare queste persone che sono state scelte.


1; Per me sono importanti la mia famiglia, i miei figli ,i miei parenti e gli amici in Ungheria, anche se sono lontano da loro. Sono fiera di essere ungherese, avare i radici da una cultura ricca.


2; Sono molto riservata, di poche parole. Non mi piace se qualcuno invade la mia sfera personale. Faccio lentamente amicizia, ma dopo, loro rimangono per tutta la vita. è molto importante per me : non rubare, non dire bugie...ecc.


3; Dicono, che sono molto creativa. In ogni cosa vedo come si puo cambiare, creare- forse per questo sono una persona che raccoglie tutto, dicendo: "Servira a qualcosa!".


4; Tengo alle persone e agli oggetti. Amo le cose antiche e gli ogetti etnici (non tutti), Ho dei bei ricami antichi e etnici. Mi piace il ricamo africano e sud americano, usando i loro motivi vorrei fare una serie di quadri di patchwork.


5; Amo leggere, non vado a letto senza aver letto almeno due righe. Mi interesso anche ai quotidiani e non mi piacciano le serie tv, i film fantastici, mentre trovo gradevoli i documentari e i film che trasmettono qualcosa e fanno pensare.


6; Mi piace viaggiare (vorrei farlo più spesso), amo le fiere di "fai da te "e i mercatini dell'antiquariato


7; Odio i ritardatari e le bugie.


+1; Sono un po' ecologista: ci tengo alla raccolta differenziata, quando faccio la spesa non prendo mai il sacchetto di plastica ma uso sempre una borsa apposita, non faccio correre l'acqua se non ne ho bisogno, se vedo che la carta ha un po' di spazio libero la metto da parte, la posso riutilizzare per scrivere... ecc.( Sbaglio nell'utilizzare tutti i giorni la macchina, ma siccome qui in Italia non funziona a meraviglia il trasporto pubblico, sono costretta!)

Le persone scelte da me: Maris
Agapequilt
My country nest
Magica puglia patch
Pezzedimondo

4 megjegyzés:

katafolt írta...

Örülök,hogy válaszoltál :-)A szagoknál jót nevettem,ezt akár én is írhattam volna,apa vendégségbe menet mindig szólt,hogy ne szaglásszam az ételt.

Endy írta...

Rossz szokàs, de nem tehetek ròla èn màr èszre se veszem, de aminek szaga van kerulom..!

Grazia írta...

Grazie per avermi scelto!
Ho gia' fatto questo gioco.....ma mi faro' venire in mente altre 7 cose...:):)
Ciao!

brunella írta...

Ciao sono capitata qui x caso,ti scrivo nella mia lingua xchè per me la tua è sconosciuta...vedo che ami il patchwork come me...bellissime le foto che hai pubblicato
Tornerò a farti visita
Ciao ciao
Brunella

Frida Kahlo

Frida Kahlo
A blogom nèvvàlasztàsànàl rogton a muvèszno jutott eszembe.E'vekkel ezelott làttam nèhàny kèpèt,nagyon megtetszett, majd elolvastam a levelezèsèt, s legvègul megnèztem a ròla szòlò filmet. Egy fantasztikus muvèsz, nagy-nagy akaraterovel, optimizmussal.